Az egész
királyság csak úgy ismeri, Hawk, a Héja, a csatamezők és a női szalonok
legendás ragadozója. Érintésének egyetlen nő sem tud ellenállni, de senki sem
férkőzhet a szívébe, míg egy bosszúszomjas tündér át nem ráncigálja Adrienne de
Simone-t a modern Seattle-ből a középkori Skóciába. A túlságosan is merész,
túlságosan is egyenes lány még egy idegen évszázad foglyaként is leküzdhetetlen
kihívást jelent a XVI. századi csábítónak. Bár házasságra kényszerülnek,
Adrienne megfogadja, hogy távol tartja magától Hawkot…
Egy nő,
aki az idő foglya…
A hírhedt
uraságot csak tökéletes „nem” fogadja a lány tökéletes ajkán, de Hawk
megesküszik, hogy felesége vágyakozva fogja suttogni a nevét, és könyörög a
szenvedélyért, amit lángra lobbant benne. Nem állhat közéjük sem idő, sem
távolság, el fogja nyerni a szerelmét! Bár Adrienne nem biztos abban, hogy
helyes engednie a szívében ébredező érzelmeknek, kétségeinél erősebbnek tűnik
Hawk elszántsága, hogy maga mellett tartsa a lányt…
Kiadó: Cor Leonis
Kiadás éve: 2015
Besorolás: történelmi romantikus
Oldalszám: 5316
Sorozat: Felföldi krónikák (1.)
Eredeti cím: Beyond the Highland Mist
Hogyan jutott el hozzám? Barrons, Moning, Mac és alapjáraton Tündérkrónikák fan vagyok.
Kiadás éve: 2015
Besorolás: történelmi romantikus
Oldalszám: 5316
Sorozat: Felföldi krónikák (1.)
Eredeti cím: Beyond the Highland Mist
Hogyan jutott el hozzám? Barrons, Moning, Mac és alapjáraton Tündérkrónikák fan vagyok.
Ez meg mi a halál volt?
Tisztázzuk a bejegyzés legeslegelején, hogy Morningot
imádom, egy olyan világot hozott létre, amely emberek milliót volt képes
elrepíteni a valós világból. S nem mellesleg, ez a nagyszerű író hozta létre
Barronst, már csak magában megéri, hogy koronát helyezzünk Moning fejére. Éppen
ezért nem értem, hogy mégis mi a fene volt ez?
Az elején azt hittem, hogy csak egy vicc, és visszatérünk a
megszokott Moning stílushoz. Persze, tudom, hogy ez egy korai műve az írónőnek,
de ez… ez valami borzalom volt! Ha bárki is a Tündérkrónikák szintjét várta, az
inkább azonnal dobja messzire a kötetét, mert még a sorozat borítójáig sem ér
fel.
„– Akaratos nőszemély vagy, és én szeretnék egy
ilyen akaratos nőszemély vágyának tárgya lenni. Szeretném, hogy éppolyan
elszántan add nekem a bizalmad és a hűségedet, ahogy most megtagadod tőlem.
Érett férfi vagyok, Adrienne. Türelmesen udvarolok majd – de udvarolni fogok
neked!”
A főszereplőnk, Hawke, a Héja egy iszonyatos férfi karakter,
akit egyáltalán nem tudtam megszeretni. Egy öntelt szemétláda, aki már átesik a
ló túl oldalára. Azt hiszi, mindenki maga alá élvez, a puszta látványától, a
nőkkel úgy bánik, mint a mosogató ronggyal. A múltja sem igazán tudott
meghatni, bármennyire is sajnálatos az, amire a király kötelezte. Azonban
kicsit úgy éreztem, hogy az egész női nemet akarja büntetni azért, mert egy
rossz kurva ráparancsoltatott a királlyal.
Arról már nem is beszélve, hogy Hawke pont olyan, mint egy
gyerek, az a játék kell neki, ami nem az övé, azzal a kisállattal akar
játszani, amelyik nem akar vele, és azt a nőt akarja, amelyik végre nem őt
szeretné.
Adrienn nem létezik. Lehetetlenség, hogy valaki ennyire
gyorsan átlendüljön azon a gondolaton, hogy visszautazott az időben, és épp egy
embertelen, szadista állat kényszeríti férjhez. Sikítania kellett volna,
kiakadnia, hisztiznie. Nincs olyan ember, aki nyugodtan elkönyvelte volna, hogy
jó, oké, visszautaztam pár évszázadot. Na és? Sajnos nem éreztem úgy, hogy ez
megtörténhetett volna. Jó, tudom, mi tisztában vagyunk azzal, hogy nem történik
meg, de vannak könyvek, például az Outlander, ami képes volt elhitetni velem,
hogy a főszereplő hölgy TÉNYLEG utazott az időben.
„– Igazad van, tényleg akarlak…
A férfi megdermedt.
– Tényleg?
– … a szobán kívül tudni – folytatta a lány.”
A férfi megdermedt.
– Tényleg?
– … a szobán kívül tudni – folytatta a lány.”
A cselekmény végül is semmiről sem szól… annyit ír le, hogy
van egy sértődött tündérünk, aki meg akarja szívatni azt a férfit, aki a
királynője szerint a legnagyobb és legcsodálatosabb férfi a világon, ezért hoz
neki egy lelkileg sérült nőt. A könyvben a két férfi küzdelme megy
szerencsétlen Adrienneért, aki értetlenül áll az egészhez, hisz régi sérelmei
miatt nem bízik a férfiakban.
Legjobb barátnőm előre jelezte, hogy ne várjak túl sokat a
könyvtől, de azért ekkora iszonyatra sem számítottam. Egy-két mondatnál én
szinte dőltem a röhögéstől, volt hogy háromszor visszaolvastam, hogy vajon én
vagyok-e a hülye, és rosszul értelmeztem a mondatot… De nem! Sajnos a könyvben
érződik, hogy Moning még nem kiforrott, ha szabad mondanom, kezdő íróként
vetette papírra, amivel nem is lenne probléma…. ha nem a Tündérkrónikákkal
találkoztam volna először.
„– Azt
mondják, szép, mint egy ifjú isten, és igen gyakorlott a csábítás művészetében!
– Hírhedten gazdag, és azt mesélik, a kastélya maga az élvezetek hona!
Adrienne pislogott egyet.
– Hát ez csodálatos! Egy anyagias, hűtlen, csodaszép playboy, egy igazi önző, szívtelen gazember, rossz memóriával. És csak az enyém! Édes jó Istenem, mivel érdemeltem ki én ezt? – morfondírozott hangosan.”
– Hírhedten gazdag, és azt mesélik, a kastélya maga az élvezetek hona!
Adrienne pislogott egyet.
– Hát ez csodálatos! Egy anyagias, hűtlen, csodaszép playboy, egy igazi önző, szívtelen gazember, rossz memóriával. És csak az enyém! Édes jó Istenem, mivel érdemeltem ki én ezt? – morfondírozott hangosan.”
A mellékszereplők igazából elég feledhetőek voltak,
Grimmről, mindig a Grimm testvérek jutottak eszembe, és igazából se nem jó, se
nem rossz barát nem volt. Inkább olyan kis semleges személyiség. Talán akiket
tényleg sikerült megkedvelnem az Lydia és Tavis volt, meg a bénázásuk a kávéval.
Adamet nem igazán tudtam megérteni, de végül is egy tündérről beszélünk, tőlük
pedig a racionalitás elég messze áll.
Az egyetlen dolog, ami nagyon tetszett és kiemelném, az a
végén található parancs, amit Hawke mondott Adamnak. Istenem, iszonyat
részletes volt, és akik a tündérkrónikákat olvasta, tudja, hogy a tündérek
bármit megtesznek, amit akarnak, és mindig keresik a kis kapukat. Ténylegesen
izgultam, hogy Hawke elrontja-e, de elég vicces kis helyzet volt.
„– És mit
kívántál, Grimm?
– Hawk ugyanazzal a könnyed nemtörődömséggel tette fel a kérdést, amivel a nőügyeit szokta intézni.
Grimm lassan, ráérősen elmosolyodott.
– Egy lányt, aki nem akar téged. Egy csinos, nem, egy földrengetően gyönyörűlányt, aki okos és bölcs is a tetejébe! Olyasvalakit, akinek tökéletes az arca, tökéletes a teste, és a tökéletes szájacskájával tökéletesen mondja neked, tökéletes barátocskám, hogy: nem. És azt is kívántam még, hogy hadd nézhessem végig a csatát!”
– Hawk ugyanazzal a könnyed nemtörődömséggel tette fel a kérdést, amivel a nőügyeit szokta intézni.
Grimm lassan, ráérősen elmosolyodott.
– Egy lányt, aki nem akar téged. Egy csinos, nem, egy földrengetően gyönyörűlányt, aki okos és bölcs is a tetejébe! Olyasvalakit, akinek tökéletes az arca, tökéletes a teste, és a tökéletes szájacskájával tökéletesen mondja neked, tökéletes barátocskám, hogy: nem. És azt is kívántam még, hogy hadd nézhessem végig a csatát!”
Természetesen happy end, a könyv vége, de egyben egy elég
szomorú pillanata is volt az életemnek, mikor letettem a könyvet, ugyanis soha
életembe nem hittem volna, hogy azt fogom leírni egy Moning könyvről, hogy ez
bizony gyenge volt. Nem csak mint fantasy könyv, hanem mint skót romantikus
könyv is, kapásból harminc másik, sokkal jobb skót könyvet tudnék megnevezni.
Összességében tehát elmondhatom, hogy A felföld ködén túl
nem túl nagy durranás, sőt, akik szerették a Tündérkrónikát, őket kérem, hogy
ne olvassák el!
Értékelésem:
Történet: 5/2
Borító: Öhm...
Ajánlom: bárkinek, aki NEM olvasta a Tündérkrónikákat, és azoknak, akik SOHA életükben nem olvastak még skót történelmi romantikust
Figyelmeztetés: talán az évem eddigi legrosszabb olvasmánya...
További linkek:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése